پنجره ترمال بریک شامپاینی

ترمال بریک شامپاینی (همه چیز درباره پنجره شامپاینی)

پنجره آلومینیومی ترمال بریک شامپاینی در بین رنگ‌های متنوع این نوع پنجره، محبوبیت جهانی داره و فقط به یه کشور خاص محدود نیست؛

بنابراین اگه شما هم قصد دارید ساختمانتون رو به پنجره دوجداره ترمال بریک مجهز کنید و رنگ شامپاینی رنگ دلخواه شماست، تا پایان این مقاله ما رو همراهی کنید چون اطلاعات ارزنده‌ای رو به دست خواهید آورد.

تو این مقاله قبل از هر چیزی به بررسی پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک میپردازیم و بعد رنگ جذاب شامپاینی این محصول رو بررسی میکنیم.

پنجره ترمال بریک شامپاینی چیست؟

شامپاینی یک نوع رنگ در پنجره آلومینیومی ترمال بریک هست.

از “ترمال بریک” به عنوان یه دستاورد مهم در صنعت آلومینیوم سازی یاد میشه؛ چون با این دستاورد، مشکل انتقال انرژی درب و پنجره‌های آلومینیومی رفع شد.

در واقع لغت “Thermal break” خودش به تنهایی کاربرد اون رو مشخص میکنه چون ترمال بریک به معنی شکست حرارتیه؛ بنابراین با به کارگیری پروفیل ترمال بریک در پنجره‌های آلومینیومی، به یه عایق حرارتی تبدیل می شه و به این صورت از اتلاف انرژی جلوگیری میشه.

لازم به ذکره تیغه پلی آمید که پروفیل ترمال بریک از اون ساخته میشه، بازه دمایی بین -50 تا +220 رو تحمل میکنه.

علاوه‌بر این که پنجره دوجداره ترمال بریک شامپاینی عایق بسیار قوی محسوب میشه، تنوع رنگ اون هم در محبوبیتش تاثیر زیادی داشته؛ درواقع پنجره ترمال بریک 4 ویژگی کیفیت، کارآیی بالا، زیبایی و تنوع رنگ رو به صورت همزمان داره و همین عدم محدودیت در انتخاب، باعث محبوبیت بسیار زیاد اون شده. همچنین همونطور که گفته شد در بین رنگ‌های متنوع این نوع پنجره، پنجره دوجداره ترمال بریک شامپاینی طرفداران خیلی زیادی داره.

پنجره ترمال بریک شامپاینی و دکوراسیون داخلی

اگه بخوایم یه رنگ لوکس در پنجره‌های آلومینیومی نام ببریم، این رنگ، رنگی نیست جز رنگ شامپاینی.

حالا ممکنه  تو ذهنتون این سوال پیش اومده باشه که آیا انتخاب این رنگ، هیچ محدودیتی نداره؟

باید بدونید که علاوه‌بر در نظر گرفتن تطبیق پذیری رنگ شامپاینی با انواع دکوراسیون داخلی، جواب اصلی این سوال باز هم در گرو نوع، سبک و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان شماست.

به عبارتی دیگه دکوراسیون داخلی تاثیر مستقیمی روی انتخاب رنگ پنجره شما داره؛ بنابراین حتی اگه شما از طرفداران پر‌و‌پا قرص پنجره ترمال بریک شامپاینی هم باشید، ولی دکوراسیون داخلی ساختمان هیچ تناسبی با این رنگ نداشته باشه، شما باید قید این علاقه رو بزنید و رنگ متناسب با دکوراسیون داخلی ساختمان رو انتخاب کنید.

بنابراین اولین و مهم‌ترین توصیه ما به شما اینه که قبل از انتخاب رنگ پنجره، تمام توجهتون رو به سبک دکوراسیون داخلی ساختمان بدید؛ درواقع اگه سبک دکوراسیون داخلی، لوکس و مدرن باشه؛ رنگ های لوکس پنجره یعنی پنجره ترمال بریک شامپاینی یا کرم رو میتونید انتخاب کنید.

اما اگه رنگ پنجره و دکوراسیون داخلی در یه سبک و سیاق نباشن، دکوراسیون داخلی که از اهمیت بسیاری برخورداره با چالش بزرگی مواجه میشه؛ به طوری که در همون نگاه اول این تفاوت و عدم هماهنگی به چشم میاد.

مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک شامپاینی

وقتی از مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک شامپاینی بحث میشه، فقط میشه گفت که مزیت و برتری این رنگ، ایجاد جلوه‌ای لوکس و تکمیل یه دکوراسیون لوکسه؛ بنابراین پنجرهایی که رنگ شامپاینی دارن، از لحاظ کاربرد هیچ تفاوتی با رنگ‌های دیگه ندارن بلکه این هسته اصلی پنجره‌ست که در کاربرد اون تفاوت‌ها و برتری‌های زیادی رو ایجاد میکنه.

همونطور که توضیح دادیم پنجره ترمال بریک، عایق بسیار قوی در مقابل حرارته و همین امر هم باعث محبوبیت بسیار زیاد این نوع پنجره شده.

اما نکته مهمی که در دنیای امروز خیلی بهش توجه میشه اینه که در کنار کاربرد، باید به زیبایی محصول هم توجه کرد؛ خوشبختانه پروفیل آلومینیوم رنگ‌پذیری بالایی داره و همین هم باعث تنوع رنگی پنجره‌های ترمال بریک شده؛ چون همین خاصیت رنگ‌پذیری، اجازه میده طیف‌های مختلف رنگ‌ها، رو اون اجرا بشه.

آنادایز پنجره آلومینیومی شامپاینی

ممکنه عبارت “آنادایز پنجره آلومینیومی شامپاینی” براتون ناآشنا باشه که البته طبیعیه؛ ما در ادامه به طور دقیق بهتون توضیح میدیم که این فرآیند چیه و چرا کسب اطلاعات درباره اون از اهمیت زیادی برخورداره.

 

آنادایز آلومینیوم

آلومینیوم هم مثل خیلی از فلزاتی که در مجاورت با هوا اکسید میشن، این خاصیت رو داره؛ بنابراین وقتی در مجاورت با هوا قرار میگیره، طبیعیه که لایه‌ای از اکسید آلومینیوم رو اون شکل بگیره. اما نکته مهم در اکسید طبیعی اینه که لایه اکسید در این روش خیلی نازکه.

حالا در صنعت آلومینیوم از این خاصیت استفاده شده و با روشی به نام آنادایز آلومینیوم، فرآیند اکسید شدن رو با فعل و انفعالات شیمیایی انجام میدن.

تفاوت این روش با روش طبیعی اینه که:

  1. لایه اکسیدی در این روش، ضخامت بیشتری نسبت به حالت طبیعی اکسید شدن آلومینیوم داره.
  2. به دلیل ضخامت لایه اکسیدی، مقاومت آلومینیوم در برابر خوردگی و… بیشتره.
  3. در روش آنادایز آلومینیوم، میشه لایه اکسیدی رو به رنگ‌های متنوع و جذابی درآورد که پنجره ترمال بریک شامپاینی، نتیجه فرآیند آنادایز آلومینیومه.

قیمت پنجره ترمال بریک شامپاینی

قیمت پنجره ترمال بریک شامپاینی به 6 عامل اصلی بستگی داره که در ادامه با اون‌ها آشنا میشید.

  1. نوع پنجره
  2. ابعاد و متراژ
  3. یراق آلات و نوع شیشه
  4. جنس فریم و نوع پروفیل
  5. برند انتخابی
  6. هزینه نصب

تا اینجای ماجرا قیمت پنجره ترمال بریک شامپاینی، دقیقا مثل تمامی پنجره‌ها تحت تاثیر 6 عامل نام برده شده‌ست اما تفاوت اصلی در قیمت این نوع پنجره، زمانی خودش رو به رخ میکشه که رنگ شامپاینی به میدان میاد.

به همین دلیل هم در بخش قبلی، اهمیت آشنایی شما با فرآیند آنادایز آلومینیوم رو گوشزد کردیم.

درواقع فرآیند آنادایز آلومینیوم برای ایجاد رنگ محبوبی مانند شامپاینی، هزینه‎های متعددی رو به دنبال داره؛ در نتیجه هزینه‌ای که خریدار باید بپردازه هم تحت تاثیر قرار میگیره.

اگه میخواید تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی شامپاین رو با رنگ‌های عادی و یا حتی پنجره معمولی آلومینیومی مقایسه کنید، میتونید با کارشناسان ما در مجموعه نوراوین تماس بگیرید تا اطلاعات تخصصی رو دریافت کنید؛ لازم به ذکره که متخصصین و کارشناسان ما در نوراوین، راهنمایی‌های لازم در رابطه با انتخاب مناسب‌ترین رنگ پنجره ترمال بریک با توجه به دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان رو بهتون ارائه میدن و به این ترتیب شما میتونید بدون اتلاف وقت، یه انتخاب اصولی داشته باشید.

 

مطالب مرتبط:

نمایندگی آکپا تهراننمایندگی اکپا کرجپنجره ترمال بریک در تهرانقیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک

 

سوالات متداول

پنجره ترمال بریک شامپاینی برای همه سازه‌ها و نما‌ها مناسب است؟

رنگ شامپاینی جزو رنگ‌های لوکس به شمار میره و تطبیق پذیری بالایی با انواع دکوراسیون داره؛ اما برای اینکه بهترین و مناسب‌ترین انتخاب رو داشته باشید، باید به سبک و نوع دکوراسیون داخلی و نمای خارجی توجه کنید و با توجه به اون‌ها رنگ پنجره ترمال بریک رو انتخاب کنید.

قیمت پنجره ترمال بریک شامپاینی چگونه محاسبه می شود؟

قیمت پنجره ترمال بریک شامپاینی با توجه به عوامل مختلف مثل یراق آلات، فریم، ابعاد، نوع شیشه، نوع پنجره و... تعیین میشه؛ همچنین رنگ پنجره شامپاینی در تعیین قیمت اون تاثیر داره چون این رنگ در اثر فرآیندی شیمیایی پیچیده‌ای به دست میاد.

4.9/5 - (8 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *