پنجره دوجداره چیست؟ | قیمت، اجزاء، مزایا و انواع پنجره دوجداره

پنجره دوجداره چیست و قیمت پنجره دوجداره چرا گرونتر از پنجره های قدیمی و معمولیه؟ چرا استفاده از پنجره دوجداره یو پی وی سی با وجود قیمت بالاتر (نسبت به پنجره های معمولی و قدیمی) انقدر رایج شده؟ قسمت های اصلی پنجره دوجداره چیست؟ انواع پنجره دوجداره چیست؟ (از نظر جنس پروفیل-نوع شیشه – نحوه بازشدن پنجره دوجداره)

سلام. میخوام تو این صفحه به این سوالات جواب بدم و با یک آموزش رایگان پنجره دوجداره در خدمتتون باشم.

پنجره دوجداره چیست

قسمت های اصلی پنجره دوجداره چیست؟

پنجره دوجداره از 3 بخش اصلی تشکیل شده :

شیشه دوجداره

بین دو شیشه فضای خالی وجود داره که با گاز آرگون پر میشه

پروفیل

همون قاب پنجره است که شیشه رو نگهداری میکنه

یراق آلات

وسایلی هستن که برای باز و بسته کردن پنجره دوجداره بکار میرن. برای مثال به دستگیره پنجره ، قفل و انواع بازشوها (ریلی-لولایی-کلنگی) یراق آلات گفته می شه. که انتخاب درست اونها ، علاوه بر زیبایی باعث افزایش طول عمر پنجره ، و به صرفه بودن قیمت پنجره دوجداره می شه.

 

what-is-double-glazed-windows

شیشه های قدیمی که اصلا دوجداره نبودن و بنابراین عایق بندی هم نمیکردن و همچنین قابشون خیلی ساده بود و ممکن بود زود هم خراب بشه و نیاز به تعمیر داشته باشه اما پروفیل پنجره دوجداره از جنس فوق العاده ی UPVC تشکیل شده که پیشنهاد میکنم در گوگل عبارت مزایای پروفیل یو پی وی سی رو حتما سرچ کنید :

  • Customisable. Typically most UPVC windows, doors and external facias will come in white.

  • Security. The security of a property or home is paramount to any window or door installation.

  • Insulation. …

  • Low Maintenance. …

  • Durability. …

  • Ventilation. …

  • Eco-Friendly. …

  • Weather Resistant.

موارد بالا نتایج سرچ گوگل برای UPVC benefits هست که از مقاومت ، طول عمر بالا ، عایق بندی حرارتی ، و امنیت و زیبایی پروفیل های یو پی وی سی گفته و توضیح داده.

در مورد یراق آلات هم باید بگم که تجهیزاتی هستن که برای باز و بسته کردن پنجره دوجداره لولایی یا کشویی استفاده میشن و اهمیت بالایی برای استفاده راحت تر از پنجره دوجداره دارن که اگر پنجره دوجداره رو از نمایندگی هافمن در کرج و یا نمایندگی وین تک در تهران بخرید از کیفیت اورجینال این بخش ها مطمئن خواهید بود و حالا حالاها نیاز به تعمیر پنجره دوجداره ندارید.

 

علت قیمت بالاتر پنجره دوجداره چیست؟

پنجره دوجداره برای خرید اولیه حداقل 30 درصد گرونتر از پنجره های ساده و قدیمی هستن و دلیلش هم جنس باکیفیت و هم ساختار ویژه ی اونهاست که درباره هر دو مورد در جواب سوال قسمت های اصلی پنجره دوجداره چیست توضیح دادم. اما برای تحقیق بیشتر نتایج سرچ گوگل رو براتون عکس میگیرم :

علت گرانتر بودن پنجره دوجداره چیست

علت پرفروش بودن پنجره دوجداره چیست؟

با وجود بالاتر بودن قیمت پنجره دوجداره ولی خیلی از ما بازم پنجره قدیمی خودمون رو با پنجره دوجداره تعویض می کنیم و یا از ابتدای ساخت ساختمان از پنجره دوجداره بهره می بریم. دلیل اصلی رشد سریع پنجره دوجداره در بازار مزایای پنجره دوجداره یو پی وی سی هست که اگر فقط سه مورد از مهمترین مزایای پنجره دوجداره رو بگم باید به عایق بندی صوتی و حرارتی ، صرفه جویی اقتصادی و عدم نیاز به تعمیر پنجره دوجداره اشاره کنم.

اصلا قیمت پنجره دوجداره به نظر من گرون نیست چون با بکار بردن این پنجره در ساختمان خودتون ارزش ملک چندین برابر افزایش پیدا میکنه و علاوه بر اون مصرف انرژی در ساختمان و خانه و محل کار شما بشدت کاهش پیدا میکنه ، و این یعنی اینکه خرید پنجره دوجداره در واقع یک نوع سرمایه گذاری کوتاه مدت و پرسود محسوب میشه و اگر کسی از من بپرسه علت فروش بالای پنجره دوجداره چیست؟ میگم این کلیدی ترین نکته در افزایش روزافزون فروش پنجره دوجداره محسوب میشه.

 

 

انواع پنجره دوجداره از نظر جنس پروفیل چیست؟

1- پنجره آهنی

در گذشته برای پروفیل پنجره (قاب پنجره) بیشتر از جنس آهن استفاده می کردن که معایب زیادی داشت مثل : عدم عایق بندی صوتی، عدم عایق بودن در برابر سرما و گرما ، وزن زیاد، و نیاز به مراقبت و نگهداری زیاد برای جلوگیری از زنگ زدن…

پنجره دوجداره چوبی چیست

2- پنجره دوجداره چوبی

یکی دیگه از جنس های قدیمی برای ساخت پنجره ، چوب بوده که الان پنجره دوجداره چوبی هم داریم و تولید میشه ولی پنجره دوجداره چوبی با وجود زیبایی، سه ایراد مهم داره : 1- وقتی آب بهش بخوره (یا در مناطق با آب و هوای مرطوب) باد میکنه و از شکل اصلیش خارج میشه 2- در مواقع آتش سوزی خطرناکه و آتش رو سریعا منتقل میکنه 3- در بعضی مناطق دیده شده که پنجره چوبی توسط موریانه خورده میشه

 

3- پنجره دوجداره آلومینیمی ترمال بریک

پنجره آلومینیمی هم نوع دیگه ای پنجره های قدیمی بودن که بدلیل رسانایی بالا گرما و سرما و سر و صدا به داخل ساختمان مثل پنجره آهنی منسوخ شدن و استفاده نمیشن. امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی در زمینه تولید و ساخت پنجره دوجداره ، پنجره دوجداره آلومینیمی ترمال بریک روانه بازار شده که تمام مزایای پنجره UPVC رو داره و فقط دلیل اینکه کمتر از یو پی وی سی فروش میره ، قیمت بالاتر پنجره ترمال بریک آلومینیمی هست وگرنه با اضافه کردن تیغه ای از جنس پلی آمید تونستن پنجره آلومینیمی رو کاملا در برابر نفوذ صدا ، سرما و گرما عایق کنن. بدلیل وزن سبک تر پنجره ترمال بریک نسبت به upvc وقتی میخواهیم پنجره دوجداره در ابعاد بزرگ داشته باشیم بهتره از همین جنس ترمال بریک استفاده کنیم و دیگه به فکر قیمت پنجره دوجداره نباشیم.

 

4- پنجره دوجداره UPVC (بهترین جنس)

پنجره دوجداره UPVC (یو پی وی سی) بهترین و کاملترین نوع جنس استفاده شده در پروفیل پنجره دوجداره در حال حاضر هست و بدلیل مزایای زیادی که داره و قیمت مناسب UPVC در مقایسه با پنجره ترمال بریک ، برای خریدار پنجره دوجداره هیچ شک و تردیدی باقی نمیزاره. وقتی مزایای پنجره دوجداره رو می شماریم (عایق گرما، عایق سرما، عایق صوتی، مقاومت بالا، ضد زنگ، ضد خوردگی، عدم نیاز به تعمیر پنجره دوجداره، به صرفه بودن ، قیمت مناسب …) در واقع منظورمون همین نوع جنس upvc هست که پیشنهاد می کنم مقاله مزایای پنجره دوجداره رو در این باره حتما بخونید.

 

انواع پنجره دوجداره - انواع یراق آلات پنجره دوجداره

انواع پنجره دوجداره از نظر نحوه باز شو

باز وبسته شدن پنجره دوجداره در واقع به نوع یراق آلات آن مربوط است که پرکاربردترین مدل های بازشو بصورت زیر است:

  • بازشوی یک طرفه (پنجره دوجداره لولایی) ، باز و بسته شدن در یک جهت و به صورت افقی است.
  • بازشوی دولنگه (پنجره دوجداره لولایی) ، باز و بسته شدن از هر دو طرف در محور افقی
  • بازشوی دو حالته (پنجره دوجداره لولایی) ، باز شدن هم به صورت افقی و هم عمودی
  • بازشوی کشویی (پنجره دوجداره کشویی) ، به صورت ریلی در دو جهت چپ و راست
  • بازشوی آرکادئونی (پنجره دوجداره آکاردئونی) ، برای استفاده از فضاهایی با عرض کافی
  • بازشوی کلنگی (پنجره دوجداره لولایی) ، به صورت عمودی از بالا به پایین یا بلعکس
  • بازشوی محوری ، مناسب برای پنجره‌های دایره‌ای

 

 

انواع شیشه پنجره دوجداره چیست؟

شیشه مهمترین قسمت پنجره برای عبور نور و حرارت و صدا به داخل منزل و ساختمان شما هستند پس برای انتخاب آن باید دقت کنیم.

قطعا شیشه های تک جداره قدیمی و منسوخ شده اند و بهتر است با مراجعه به نوراوین اقدام به تعویض پنجره دوجداره قدیمی با دوجداره در تهران کنیم و یا اینکه از اول ساختمان خود را مجهز به شیشه دوجداره کنیم. البته جدیدا نوع دیگری از شیشه ها به نام شیشه سه جداره روانه بازار شده که همان مزایای شیشه دوجداره را با ضریب بیشتری به ما میدهد. یعنی انتقال حرارت و صدا در شیشه سه جداره حتی کمتر شده و راحتی و آسایش بیشتری را برای ما به ارمغان می آورد.

انواع دیگری از شیشه ها در بازار وجود دارد (شیشه سکوریت – شیشه هوشمند – شیشه لمینت) که در پنجره دوجداره استفاده نشده و از موضوع بحث ما خارج هستند.

از اینکه تا آخر مقاله پنجره دوجداره چیست با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

لطفا سوالات و پیشنهادات خودتون رو کامنت کنید و برای مشاوره تلفنی نوراوین (نمایندگی پنجره دوجداره) با شماره  09108521900 در تماس باشید.

 

انواع پنجره دوجداره چیست؟

پنجره دوجداره از نظر جنس پروفیل ، نوع شیشه و نحوه باز و بسته شدن انواع مختلفی داره که همه شون رو در این مقاله کامل توضیح دادم حتما بخونید

علت بالاتر بودن قیمت پنجره دوجداره چیست؟

قطعا دلیل اصلیش مزایای زیادیه که این نوع پنجره ها دارن و اینکه بعد از مدت کوتاهی پول بیشتری که دادید بهتون برمیگرده که اینجا توضیح دادم چجوری ...

5/5 - (2 امتیاز)
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *