پنجره سه جداره

پنجره سه جداره چیست؟

پنجره سه جداره به پنجره‌ای گفته می‌شود که در یک قاب دارای سه لایه شیشه است؛ این لایه‌ها به وسیله فضاهای نگهدارنده انرژی از یکدیگر جدا شده‌اند و با بسته‌بندی محکم و بادوامی که دارند به خوبی از نفوذ رطوبت و هوا جلوگیری می‌کنند.

اکثر افراد با پنجره‌های دوجداره آشنا هستند و اطلاعات نسبتا خوبی درباره آن‌ها دارند اما زمانی که صحبت از خرید پنجره سه جداره به میان می‌آید با بسیاری از افراد مواجه می‌شویم که حتی تا به حال نمی‌دانستند که این پنجره وجود داشته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پنجره پرکاربرد و همچنین اطلاع از قیمت پنجره دوجداره و سه جداره تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

خرید پنجره دوجداره و سه جداره

تنها تفاوت پنجره سه جداره و دوجداره در تعداد جداره‌های شیشه و زوار پنجره است و می‌توان گفت که پنجره دوجداره دو لایه شیشه و پنجره سه جداره سه لایه شیشه دارد و هردو به نحو احسنت در کاهش میزان سر و صدا نقش بسیار موثری دارند.

فضای قرارگیری شیشه در پنجره سه جداره به وسیله زوار سه جداره و در پنجره دوجداره به وسیله زوار دوجداره کنترل می‌شود و در ارتباط با این موضوع باید توجه داشته باشید که ابعاد زوار پنجره‌های upvc بر اساس چند جداره بودن شیشه تغییر می‌کند.

اگر قصد خرید پنجره سه جداره یا پنجره دوجداره برای فضاهای مختلف و همچنین ساخت‌وسازهای خود را دارید می‌توانید روی خدمات سایت نوراوین حساب کنید؛ این سایت بهترین پنجره‌ها را با کیفیتی عالی، نمایندگی رسمی وین تک و هافمن، امکان خرید مستقیم از کارخانه، قیمت منصفانه، 15 سال ضمانت محصول و همچنین 15 سال ضمانت در فروش پنجره‌های دوجداره و سه جداره در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

قیمت پنجره سه جداره

قیمت پنجره دوجداره و سه جداره یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید این دسته از محصولات به‌حساب می‌آید؛ قیمت پنجره سه جداره از دوجداره کمی بیشتر است و از جمله دلایل این اختلاف قیمت هم می‌توان به داشتن شیشه و گاز بیشتر، پروفیل ضخیم‌تر، نوع بازشو، هزینه نصب بیشتر و کانال‌های بیشتر اشاره کرد.

عوامل مختلف بسیاری بر قیمت پنجره سه جداره تاثیرگذار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به برند سازنده آن، کیفیت و برند یراق‌آلات، ابعاد پنجره، چهارچوب پنجره، نوع گاز پنجره و… اشاره کرد.

با این اوصاف خرید پنجره دوجداره از فروشگاه نوراوین به‌صرفه‌تر از پنجره سه جداره است اما در زمان خرید باید به نوع نیاز خود و میزان ضرورت استفاده هرکدام از آن‌ها توجه داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید امروزه قیمت بسیاری از محصولات از جمله پنجره‌های دوجداره و سه جداره upvc تحت تاثیر عوامل مختلفی در بازار در نوسان است و به همین خاطر بهتر است که برای اطلاع از قیمت دقیق این پنجره‌ها با شماره 09108521900 تماس بگیرید و با همکاران ما در ارتباط باشید.

پنجره سه جداره در کجا استفاده می شود؟

از آنجایی که پنجره سه جداره دارای سه شیشه، دو اسپیکر، فریم و گاز بین شیشه است به‌این‌ترتیب وزن زیادی هم دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا این پنجره‌ها گزینه‌های مناسبی برای موارد زیر نباشند:

  1. در فضاهایی که دیوارهایش عایق‌بندی مناسب ندارند، زیرا هرچقدر هم که پنجره استفاده شده عایق باشد باز هم تبادل دما از طریق دیوارها انجام شده و انرژی به میزان قابل توجهی تلف می‌شود.
  2. در ساختمان‌هایی که وزن زیادی دارند و قدیمی هستند، حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای این پنجره‌ها حتما باید از یراق‌آلات و لوله‌های فوق‌العاده باکیفیت استفاده کنید.
  3. در ساختمان‌هایی که استحکام و دوام کافی ندارند زیرا پنجره‌های سه جداره به خودی خود وزن زیادی دارند و برای نصب شدن به دیوارهای بسیار محکم نیاز دارند.

لازم به ذکر است که بدانید پنجره‌های سه جداره به خاطر داشتن یک لایه اضافی‌تر نسبت به پنجره‌های دوجداره به سختی باز و بسته می‌شوند و به همین دلیل باید از آن‌ها برای محیط‌هایی استفاده کنید که زیاد نیاز به باز و بسته کردن پنجره ندارند؛ اما در صورت نیاز می‌توانید از مدل استاندارد این پنجره‌ها مانند لنگه بازشوی کوچک که تعداد لولا و بست‌های نگهدارنده آن بیشتر است استفاده کنید.

در اصل از پنجره سه جداره برای مکان‌های صنعتی استفاده می‌شود و برای مصارف خانگی تنها با توجه به وزن ساختمان و ضرورت وجود استفاده می‌شود. به‌طورکلی پنجره‌های سه جداره در موارد زیر کاربرد دارند:

  1. مکان‌های تحت تاثیر سر و صدای زیاد مانند مکان‌هایی که به ریل‌های راه‌آهن یا در نزدیکی فرودگاه قرار دارند.
  2. ساختمان‌هایی که در محیط‌های آلوده و پر از دود قرار دارند.
  3. مناطقی که تحت تاثیر گرما یا سرمای زیاد هستند و نباید اتلاف انرژی در آن‌ها صورت بگیرد.

در ارتباط با استفاده از پنجره سه جداره باید بدانید که 3 الی 7 درصد عایق‌بندی بیشتر نسبت به پنجره‌های دوجداره دارد. این پنجره‌ها قادر به کاهش 2 الی 5 درصدی آلودگی‌های صوتی هستند و به همین خاطر توصیه می‌شود افرادی که منازلشان در نزدیکی خیابان‌های پر رفت‌وآمد و مدارس قرار دارد از پنجره سه جداره فروشگاه نوراوین استفاده کنند.

پنجره سه جداره چه مزایایی دارد؟

اگر مایل به خرید پنجره سه جداره و استفاده از آن در محیط‌های مختلف هستید باید بدانید که چه مزایایی شامل حال شما می‌شود. از جمله مزایای نصب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دوام و استحکام بسیار بیشتر نسبت به پنجره‌های قدیمی
  2. موثر در برابر تراکم و کاهش انتقال سر و صدا
  3. صرفه‌جویی زیاد در مصرف انرژی
  4. امنیت بسیار بالا در مقابل عوامل خارجی
  5. امکان نصب پنجره با فریم‌های تو خالی و همچنین کاهش هزینه‌ها
  6. موثر در کاهش گرمازدگی
  7. مقاومت بالا در برابر ضربه و شکستگی

اگر برای خرید پنجره سه جداره یا دوجداره به دنبال مرجعی معتبر و قابل اطمینان هستید که محصولاتی با کیفیت بالا و قیمتی اقتصادی به شما عرضه کند ما فروشگاه نوراوین را به عنوان بهترین عرضه‌کننده پنجره‌های upvc به شما مشتریان محترم معرفی می‌کنیم.

ساختار پنجره سه جداره به چه شکل است؟

ساختار پنجره سه جداره به این شکل است که از سه شیشه تک جداره و دو اسپیکر تشکیل شده است؛ فضای خالی بین شیشه‌های این پنجره به وسیله اسپیسر از یکدیگر جدا شده‌اند و به این فضاها گاز آرگون برابر با فشار هوای بیرون تزریق می‌شود. شیشه سوم این دسته از پنجره نقش عایق‌بندی را بسیار مطلوب‌تر از پنجره‌های دوجداره و تک جداره ایفا می‌کند.

ویژگی های پنجره سه جداره

برای خرید پنجره سه جداره یا انواع مختلف پنجره‌ها ابتدا باید اطلاعاتی مناسب درباره ویژگی‌های آن داشته باشید؛ از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های پنجره سه جداره می‌توان به عایق‌بندی فوق‌العاده قوی آن در برابر صدا و حرارت اشاره کرد که تا حد زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند، به‌این‌ترتیب اگر اتلاف انرژی برایتان اهمیت بسیار زیادی دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این پنجره‌ها استفاده کنید.

ویژگی های پنجره سه جداره

خرید پنجره سه جداره به خاطر امنیت بالایی که دارد تا حد زیادی احتمال سرقت را به صفر می‌رساند و کیفیت و طول عمر آن هم بسیار بالا بوده و به این راحتی‌ها خراب نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های این پنجره‌ها می‌توان به عایق صوتی اشاره کرد که این موضوع اهمیت بسیاری زیادی برای افرادی دارد که در مناطق شلوغ و پر سروصدا زندگی می‌کنند.

اگر بخواهیم درباره دیگر ویژگی‌های این پنجره‌ها صحبت کنیم باید به ضخامت لایه‌های آن‌ها اشاره کنیم؛ برای پنجره‌های سه جدار از دو نوع ضخامت استفاده می‌کنند، یعنی دو شیشه ابتدایی و انتهایی آن‌ها 6 میلی‌متر ضخامت و شیشه وسطی آن 4 میلی‌متر ضخامت دارد.

ناگفته نماند که ضخامت و فاصله بین شیشه‌ها نیز چیزی در حدود 8 تا 10 میلی‌متر است، یادتان باشد که در زمان خرید پنجره سه جداره حتما توجه داشته باشید که ضخامت آن نباید کمتر از 32 میلی‌متر باشد.

معایب پنجره سه جداره

این دسته از پنجره‌ها در کنار مزایای زیادی که دارد یک سری معایب جزئی نیز دارند که از جمله معایب پنجره سه جداره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وزن بالای این پنجره‌ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی در پروفیل‌های ضعیف‌تر لنگه بازشو می‌شود.
  2. عرض لنگه در بازشوی پنجره‌های سه جداره محدودیت دارد.
  3. قیمت پنجره سه جداره نسبت به پنجره دوجداره بیشتر است.
  4. اگر دیوارهای مکانی که می‌خواهید در آن از پنجره‌های سه جداره استفاده کنید عایق‌بندی مناسبی ندارند، استفاده از شیشه‌های سه جداره کار عقلانی و درستی نخواهد بود.

 

سوالات متداول

جنس پروفیل پنجره های دوجداره یا سه جداره چیست؟

pvc یا upvc جزو رایج‌ترین و همچنین پرکاربردترین پروفیل به‌ کار رفته در پنجره‌های دوجداره یا سه جداره محسوب می‌شود؛ البته باید توجه داشته باشید که شیشه‌های پنجره‌ها می‌توانند روی قاب‌هایی با جنس‌های مختلف مانند آهن، چوب، ترمال بریک و آلومینیوم هم سوار شوند اما این جنس‌ها هرگز عایق‌های مناسبی برای دما و صدا نیستند.

چه فاکتورهایی روی قیمت پنجره سه جداره موثر هستند؟

شیشه یا جدار پنجره‌ها، برند پروفیل، متراژ پنجره، تعداد لنگه، وجود کتیبه، نوسانات اقتصادی بازار، نوسانات نرخ ارز و دلار، بازشوی پنجره و... .

پنجره سه جداره یا دوجداره را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید پنجره سه جداره یا دوجداره می‌توانید به سایت فروشگاه نوراوین مراجعه کنید که منبعی معتبر و معتمد در حیطه فروش پنجره‌های باکیفیت محسوب می‌شود و می‌توانید محصول مورد نیاز خود را با قیمتی منصفانه خریداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *