تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران، به دلیل صرفه‌جویی در انرژی و به دنبال اون صرفه‌جویی در هزینه‌ها انجام میشه؛ البته جایگزین کردن پنجره دوجداره با پنجره قدیمی، مزایای دیگه‌ای هم مثل جلوگیری از ورود آلودگی هوا و آلودگی صوتی به محیط داره.

بنابراین طبیعیه که هر شخصی این فرصت رو غنیمت بشماره و از مزایای پنجره دوجداره بهره‌مند بشه.

5 نکته مهم در تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران

درسته که امروزه جایگزین کردن پنجره‌های دوجداره با پنجره‌های قدیمی، یکی از الزاماته و نمیشه نادیدش گرفت؛ اما نکته مهمی که وجود داره اینه که در حین تعویض پنجره دوجداره، باید به نکاتی توجه بشه که عدم توجه به اون‌ها باعث ایجاد هزینه‌های سرسام آور میشه.

بنابراین در این بخش از مقاله، 5 نکته مهم در تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران رو مورد بررسی قرار میدیم و شما میتونید با در نظر گرفتن اون‌ها نسبت به تجهیز ساختمانتون اقدام کنید.

1.   اندازه گیری دقیق

اولین گامی که باید در جهت تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره در تهران برداشته بشه، اندازه گیری دقیقه.

این مسئله به حدی اهمیت داره که کوچکترین اشتباه باعث از بین رفتن همه هزینه‌های شما میشه.

درواقع پنجره دوجداره‌ای که قصد سفارش اون رو دارید با توجه به ابعاد و اندازه‌ای که شما ارائه میدید، تولید میشه؛ بنابراین تصور کنید در صورتی که اندازه گیری دقیق نباشه چه فاجعه‌ای رخ میده.

پنجره‌ای که در ابعاد بزرگتر تولید بشه امکان جایگزینی در محل رو نداره، مگر اینکه قسمتی از دیوار تخریب بشه که در این صورت باز هم هزینه‌هایی رو به شما تحمیل میکنه.

از طرفی هم وقتی پنجره دوجداره در ابعاد کوچکتر تولید بشه، بین دیوار و پنجره فضای خالی ایجاد میشه که در این صورت عملا استفاده از پنجره دوجداره بی‌معنیه؛ چرا که از پنجره دوجداره به منظور جلوگیری از ورود و خروج گرما استفاده میشه اما درز‌های کنار پنجره باعث به هدر رفتن انرژی میشن.

نکته: ممکنه با خودتون فکر کنید که این مشکل رو میشه به راحتی با روش‌های مختلفی مثل فوم چسب و… رفع کرد اما بهتره بدونید تصور شما کاملا اشتباهه و با هیچ روشی نمیشه این نقص رو پوشوند؛ بنابراین تنها توصیه‌ای که به شما داریم اینه که در اندازه‌گیری نهایت دقت و وسواس رو به خرج بدید.

2.   انتخاب طرح پنجره با توجه به نما و کاربری ساختمان

در گذشته مردم اهمیت چندانی به طرح و نمای ساختمون نمیدادن و همه از یه نوع پنجره برای ساختموناشون استفاده میکردن، اما امروزه خیلی مهمه که طرح پنجره هماهنگی کاملی با شکل، ظاهر و حتی رنگ نمای ساختمان داشته باشه؛ درواقع اگه طرح نامناسبی انتخاب بشه، نمای ساختمان رو تحت تاثیر قرار میده و جلوه خوبی رو ایجاد نمیکنه.

بنابراین برای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران، حتما باید طبق اصول پیش برید و بر اساس نما، طرح و حتی کاربری ساختمان، طرح پنجره رو انتخاب کنید.

3.   انتخاب پروفیل مناسب

نکته‌ای که در بیشتر اوقات مورد کم لطفی قرار میگیره و نادیده گرفته میشه، انتخاب پروفیل مناسبه.

مطمئنا بیشتر افراد با دیدن این گزینه، به مسائلی مثل جنس و کیفیت پروفیل فکر میکنن که البته کاملا هم به جا و منطقیه؛ چون شما فارغ از این که میخواید پنجره آلومینیومی انتخاب کنید یا یو پی وی سی (upvc)، برند وین تک رو میپسندید یا هافمن، باید پروفیلی رو انتخاب کنید که کیفیت و جنس مرغوبی داره.

اما مسئله مهم اینه که تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران، با سفارش ساخت پنجره برای ساختمان نوساز، زمین تا آسمون متفاوته؛ چون برای جایگزین کردن پنجره‌های دوجداره به جای پنجره قدیمی، باید از پروفیل‌های مخصوص بازسازی استفاده بشه.

دلیل این کار هم اینه که زائد‌های پنجره قدیمی باید پوشش داده بشن چرا که زیبایی و ظرافت به همون اندازه اهمیت داره که کیفیت و مرغوبیت پروفیل اهمیت داره.

و همونطور که گفته شد در حین انتخاب پروفیل‌های مخصوص بازسازی هم باید به کیفیت و مرغوبیت پروفیل توجه زیادی بشه؛ چون زمانی که از پروفیل‌های بی‌کیفیت استفاده میشه، به دلیل مقاومت پایین در مقابل فشار، پروفیل بعد از مدتی دچار خمیدگی و تغییر شکل میشه.

چنین تغییراتی نه تنها باعث از بین رفتن هزینه‌های فرد بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی میشه بلکه ایمنی ساکنین ساختمون هم به خطر میفته؛ همچنین پروفیل‌های بی‌کیفیت، فضای پنجره قدیمی رو به طور کامل پوشش نمیدن و همین هم باعث ایجاد منظره‌ای ناخوشایند میشه.

4.   انتخاب کارخانه تولیدی

اگه شما تمامی نکات ذکر شده در بالا رو رعایت کنید اما از این گزینه یعنی “انتخاب کارخانه تولیدی معتبر” چشم‌پوشی کنید، قطعا بعد‌ها باید هزینه‌های سنگینی رو بابت این سهل انگاری بپردازید.

بنابراین یکی از گزینه‌هایی که حتما باید در لیست نکات مهم تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران، قرار بگیره، انتخاب کارخانه تولیدی پنجره دوجداره معتبره که در تولید به تمامی اصول و استاندارد‌ها پایبنده.

البته برای رعایت این نکته شما باید به این تفکر ایمان داشته باشید که کیفیت رو فدای قیمت نکنید؛ درواقع کارخانه‌های تولید پنجره که پنجره‌ها رو با حداقل هزینه تولید میکنن، از مواد و متریال بی‌کیفیت استفاده میکنن، و یا بخش‌هایی از پنجره مثل ورق گالوانیزه رو حذف میکنن.

به همین دلیل هم هیچوقت فریب قیمت‌های غیرمعقول رو نخورید و از اعتبار کارخانه و تولید پنجره طبق استاندارد‌های جهانی اطمینان حاصل کنید.

چون فقط پای بودجه و هزینه مالی در میون نیست بلکه در صورت عدم توجه به این نکته مهم باید منتظر پرداخت هزینه‌های جانی هم باشید.

از طرفی هم خرید محصول بی‌کیفیت ارزان قیمت، همیشه هزینه بیشتری رو دست مشتری میذاره چون زودتر فرسوده میشه و کارآیی لازم رو نداره.

مقاله پیشنهادی : قیمت پنجره دوجداره

5.   بهره مندی از تخصص متخصصین در زمینه پنجره دوجداره

در نهایت لیست نکات مهم تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران رو با مهم‌ترین نکته که بعضی از افراد نسبت به اون بی‌توجه هستن، به پایان میرسونیم.

قطعا با دونستن نکاتی که باید در حین جایگزین کردن پنجره دوجداره با پنجره قدیمی رعایت کنید، چندین قدم از کسی که چیزی در این باره نمیدونه جلو افتادید؛ اما مسئله مهم اینه که شما باید علم و مهارت لازم در این زمینه رو داشته باشید تا بتونید بهترین تصمیم و بهترین انتخاب رو داشته باشید.

درواقع از انتخاب پروفیل مناسب تا انتخاب طرح و اندازه‌گیری دقیق، همه و همه باید زیر نظر متخصص انجام بشه؛ چون تشخیص و انتخاب مناسب‌ترین نوع و جنس پنجره با توجه به محیط جغرافیایی، آب و هوا و نوع ساختمان نیاز به مهارت و تخصص داره. همچنین انتخاب طرح با توجه به کاربری ساختمان، رنگ و نما که از اصول و قواعد خاصی پیروی میکنه، انجام میشه.

پس بهتره از همون ابتدا تمام وظایف رو به عهده متخصصین و نیرو‌های حرفه‌ای در این زمینه بسپرید و با این کار هم در هزینه‌ها و هم در زمان خودتون صرفه‌جویی کنید.

از اونجایی که در اختیار داشتن نیروی متخصص، در هر ساعت از شبانه روز برای همه تقریبا غیرممکنه، ما در نوراوین امکان پشتیبانی فوری رو برای شما فراهم کردیم؛ بنابراین فقط کافیه با شماره‌ای که براتون قرار دادیم، تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم رو دریافت کنید.

 

سوالات متداول

آیا تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب امکان پذیر است؟

بله؛ اگه شما به کمک یه نیروی متخصص نسبت تعویض پنجره قدیمی ساختمان اقدام کنید، تعویض بدون تخریب انجام میشه و در کمترین زمان ممکن میتونید ساختمان رو به پنجره‌های دوجداره مجهز کنید.

برای انتخاب طرح و شکل پنجره دوجداره باید به چه نکاتی توجه شود؟

برای انتخاب سایز و شکل پنجره دوجداره، شما باید از سایز و شکل پنجره قدیمی پیروی کنید مگر این که قصد داشته باشید ساختمان رو به صورت کامل بازسازی کنید؛ ولی زمانی که فقط قصد تعویض پنجره‌های قدیمی رو دارید، باید پنجره جدید در سایز و ابعاد پنجره قدیمی تولید بشه. همچنین در انتخاب طرح، رنگ و نوع پنجره هم باید به رنگ و نمای ساختمان توجه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *