قیمت پنجره دوجداره در تهران

قیمت پنجره دوجداره در تهران (9 عامل مهم در سال 1403)

قیمت پنجره دوجداره در تهران چیزی نیست که بشه براش یه قیمت ثابت و همیشگی اعلام کرد؛ چون این قیمت بر اساس عوامل مختلفی تعیین میشه و در چنین حالتی حتما باید تمامی اون شرایط لحاظ بشه تا متخصصین بتونن تمامی هزینه‌ها رو برای مشتری مشخص کنن.

به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم این مقاله رو به بررسی عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره اختصاص بدیم تا به تمامی سوالاتتون پاسخ داده بشه؛ بنابراین توصیه میکنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

(مقاله پیشنهادی : پنجره دوجداره چیست؟)

9 عامل موثر در قیمت پنجره دوجداره در تهران

همونطور که به این موضوع اشاره کردیم، عوامل زیادی در تعیین قیمت پنجره دوجداره نقش دارن که برای برآورد دقیق هزینه‌ها، باید به همه اون‌ها توجه کرد.

در ادامه شما رو با 9 عامل موثر در قیمت پنجره دوجداره در تهران آشنا خواهیم کرد.

قیمت پنجره دوجداره تهران

1.تعداد پنجره ها

اولین چیزی که همیشه در حین برآورد هزینه پنجره دوجداره در نظر گرفته میشه، تعداد پنجره‌هاست؛

که کاملا منطقی هم هست چون هر چه تعداد پنجره‌ها بیشتر باشه زمان ساخت، ملزومات و یراق آلات، زمان و هزینه نصب به طور چشم‌گیری افزایش پیدا میکنه. بنابراین تعداد پنجره‌ها به عنوان اولین فاکتور مهم و تاثیرگذار در قیمت پنجره به شمار میره.

 

2.ابعاد پنجره (موثر بر قیمت پنجره دوجداره در تهران)

متراژ و ابعاد پنجره در تعیین قیمت در نظر گرفته میشه و قیمت تعیین شده بر اساس متر مربعه، بنابراین تمام پنجره‌ها اندازه گیری میشن و اندازه به دست اومده در هزینه تعیین شده برای هر متر مربع، ضرب میشه.

به عنوان مثال اگه مساحت کل پنجره‌ها برابر با 50 متر مربع باشه، و هزینه هر متر مربع 10 هزارتومان باشه؛ هزینه نهایی میشه 500 هزارتومان. (دقت داشته باشید که هزینه هر متر مربع پنجره فرضیه و برای درک بهتر نحوه محاسبه قیمت پنجره دوجداره در تهرانه.).

نکته: توجه داشته باشید که قیمت هر متر مربع در انواع پنجره‌ها متفاوته و هر پنجره با توجه به ویژگی‌های خودش قیمت مخصوص به خودش رو داره.

به عنوان مثال قیمت پنجره UPVC با قیمت پنجره آلومینیوم ترمال بریک کاملا متفاوته.

 

3.نوع شیشه دوجداره یا سه جداره

شیشه‌هایی که برای پنجره دوجداره مورد استفاده قرار میگیره، تنوع بسیار بالایی داره که هر کدوم دارای قیمت‌های متفاوتی هستن؛ پس خیلی اهمیت داره که مشتری چه نوع شیشه‌ای رو برای ساخت پنجره دوجداره انتخاب میکنه.

شیشه فلوت یا ساده، شیشه سکوریت، شیشه لمینت، شیشه رفلکس، شیشه تابکاری شده و… از انواع شیشه پنجره دوجداره هستن که هر کدوم قیمتشون با هم متفاوته.

نکته: نوع شیشه با توجه به انتظارات مشتری، کاربری ساختمان، طرح و نما و… انتخاب میشه.

 

4.جنس فریم پنجره (پروفیل)

زمانی که مشتری برای انتخاب پنجره مراجعه میکنه، اولین چیزی که ازش پرسیده میشه اینه که چه پروفیلی مدنظرتونه؛ درواقع با توجه به پروفیل یا جنس فریم پنجره‌ست که پیشنهادات و نمونه‌ها به مشتری نشون داده میشه.

آلومینیوم و یو پی وی سی (upvc) دو پروفیل رایج و در عین حال پرکاربرد در ساخت پنجره‌ها هستن؛

از اونجایی که هر کدوم از این پروفیل‌ها ویژگی‌های خاصی دارن، مشتری با توجه به در نظر گرفتن مزایا و معایب جنس فریم پنجره، نسبت به انتخاب اون اقدام میکنه. (مقاله پیشنهادی : مزایای پنجره دوجداره)

معمولا افرادی که طرفدار پنجره آلومینیومی هستن، به سراغ پنجره آلومینیوم ترمال بریک میرن چون پنجره آلومینیومی در برابر انتقال انرژی عایق نیست.

 

5.شکل و سبک پنجره

شکل و سبکی که برای پنجره انتخاب میشه هم در قیمت نهایی پنجره دوجداره تاثیر داره؛

درواقع ساخت پنجره‌های معمول و استاندارد، تفاوت قیمت زیادی با ساخت پنجره‌های سفارشی و یا غیر‌معمول داره.

همچنین در بخش ابعاد هم بررسی کردیم که هر چه ابعاد پنجره بزرگتر باشه، به همون اندازه هم زمان و مواد بیشتری به کار گرفته میشه؛

بنابراین در کنار شکل و سبک پنجره، باید به این گزینه هم توجه کرد مخصوصا زمانی که قصد ساخت پنجره سفارشی رو دارید.

 

6.ابزار و یراق آلات مصرفی

ابزار و یراق آلات مصرفی هم تاثیر چشم‌گیری در قیمت پنجره دوجداره در تهران دارن؛ چون یراق آلاته که وظیفه تامین امنیت، باز و بسته شدن پنجره و… رو بر عهده داره. بنابراین هر چه یراق آلات مصرفی، از کیفیت خوبی برخوردار باشن به همون اندازه هم امنیت پنجره چند برابر میشه.

از جمله یراق آلاتی که در پنجره دوجداره استفاده میشه عبارتند از:

  • دستگیره
  • لولا
  • اسپانیولت (قفل درب)

و…

قیمت یراق آلات با توجه به کیفیت و آلیاژ مصرفی، برند، نوع پنجره، کشور تولید کننده و قیمت ارز در کشور تعیین میشه.

 

7.هزینه نصب پنجره

نصب پنجره دوجداره یه کار تخصصیه بنابراین شما باید در حین برآورد هزینه‌ها و قیمت پنجره دوجداره در تهران، هزینه‌ای رو هم به عنوان هزینه نصب پنجره که قراره به نصاب و یا تکنسین پرداخت کنید، در نظر بگیرید.

 

8.برند پنجره دوجداره

قیمت پنجره وین تک

برند پنجره دوجداره ای که انتخاب میکنید هم نقش اساسی رو در تعیین قیمت اون ایفا میکنه؛

هر برند هم ویژگی‌های خاصی رو به مشتری ارائه میده و نیازی رو از مشتری رفع میکنه بنابراین هر کدوم از برند‌ها با توجه به ویژگی‌، کیفیت و… سیاست قیمت‌گذاری مخصوص به خودشون رو دارن.

به عنوان مثال قیمت پنجره دوجداره با مشخصات یکسان از برند وین تک با پنجره دوجداره هافمن متفاوته و معمولا قیمت هافمن ارزان تر هست. (مقاله پیشنهادی : نمایندگی وین تک در تهران)

 

9.تغییرات نرخ ارز (موثر بر قیمت پنجره دوجداره در تهران)

تغییرات نرخ ارز همیشه در محصولاتی که بخشی از مواد و یا لوازم اولیه اون وارداتیه، عامل تعیین قیمت بوده و از قضا تاثیر بسزایی هم داره؛ چون باید این مواد و لوازم با دلار و یورو خریداری بشن.

پنجره دوجداره هم جزو محصولاتیه که برخی از لوازم اولیه اون مثل یراق آلات و… از کشور‌های مختلف وارد کشور میشه.

بنابراین اگه قصد دارید در هزینه‌هاتون صرفه‌جویی کنید و پنجره دوجداره رو با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید، باید حواستون به این گزینه باشه و با یه زمانبندی هوشمندانه هزینه‌ها رو کاهش بدید.

البته برای این کار، شما نیاز به راهنمایی متخصصین در این حوزه رو دارید که معمولا دستیابی هر روزه به چنین افرادی، ممکنه کار چندان راحتی برای همه نباشه؛

بنابراین ما در نوراوین، امکان برقراری تماس فوری با متخصصین و کارشناسان مجرب و حرفه‌ای رو براتون فراهم کردیم. برای استفاده از راهنمایی‌ها و همچنین خدمات ما، فقط کافیه با شماره‌ای که در اختیارتون قرار دادیم تماس بگیرید. (مقاله پیشنهادی : پنجره دوجداره در کرج)

 

سوالات متداول درباره قیمت پنجره دوجداره در تهران

آیا امکان انتخاب یراق آلات پنجره وجود دارد؟

بله؛ مشتری با توجه به کیفیت، نوع پنجره، هزینه یراق آلات، نوع ساختمان و... میتونه یراق آلات پنجره رو انتخاب کنه. در حالت کلی هر چه یراق آلات باکیفیت‌تری انتخاب بشه به همون اندازه هم امنیت و طول عمر پنجره افزایش پیدا میکنه.

هزینه نصاب پنجره هم روی هزینه نهایی پنجره محاسبه می شود؟

معمولا شرکتی که پنجره رو تولید میکنه، خدمات نصب رو هم ارائه میده چون در این صورت میشه ریسک بروز مشکلات در حین نصب رو به حداقل رسوند؛ که البته این به نفع مشتریه. پس زمانی که از خدمات نصب شرکت سازنده هم استفاده میشه، تمام هزینه‌ها به صورت یکجا برآورد میشه.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *